قطعا دبی به عنوان یکی از شهرهای ارزان دنیا شناخته نمی‌شود، اما ما این‌جا هستیم تا دیدگاه شما را تغییر دهیم! اگر می‌خواهید در حالی که متناسب با بودجه خود می‌مانید، خوش بگذرانید، ما در این مطلب  گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای که در سال 2024 در دبی در دسترس عموم هستند را برای شما آورده‌ایم که به آن‌جا بروید و خوش بگذارنید.

 

۱. دبی فریم (Dubai Frame):

دبی فریم یکی از معروف‌ترین بناهای دبی است و باید آن را در لیست جاهایی که می‌خواهید ببینید قرار دهید. هزینه پایین دیدن مکان، آن را به یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین مقصد‌های تفریحی و گردشگری دبی تبدیل کرده است.ارتفاع 150 متری آن مناظر دیدنی فوق‌العاده‌ای که ارائه می‌دهد بسیار جذاب و لذت‌بخش هست.
همچنین کف شیشه‌ای شفافی برای راه رفتن در طبقه‌هایی در آسمان وجود دارد که تجربه‌ای هیجان‌انگیز و جالب از در ارتفاع بودن به شما می‌دهد.
مکان:
دبی فریم بین bur دبی و مرکز تجارت در پارک زعبیل، در منطقه زعبیل قرار دارد. نزدیک‌ترین ورودی، دروازه 4 است.
هزینه ورودی:
– بزرگسالان: 50 درهم
– کودکان 3 تا 12 سال: 20 درهم
– کودکان زیر 3 سال و افراد ناتوان: رایگان

 ساعات کاری:
– 9 صبح تا 9 شب، تمام هفته

۲. موزه توهمات (Museum of Illusions):

آیا می‌خواهید کمی بیشتر تفریح کنید؟ موزه‌ی توهمات یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های شهر دبی است و یکی از باورنکردنی‌ترین کارهایی است که می‌توانید با کمتر از 100 درهم انجام دهید!
این‌جا می‌توانید از توهمات بصری و حقه‌های جذاب لذت ببرید که شما را به تعجب در مورد آن‌ چه می‌بینید وادار کند. بیش از 60 نمایشگاه برای دیدن و جست‌وجو وجود دارد و فرصت‌های زیادی برای گرفتن عکس‌های خاص و اینستاگرامی فراهم است.
 مکان:
این موزه در ال‌سیف نزدیک دبی کریک واقع شده است.
 هزینه ورودی:
– بزرگسالان: 80 درهم
– کودکان 5 تا 15 سال: 60 درهم
– ساعات کاری:
– دوشنبه تا پنجشنبه: 10 صبح تا 10 شب
– جمعه تا یکشنبه: 10 صبح تا 11 شب

۳. پارک سافاری دبی:

پارک سافاری دبی تجربه‌ای هیجان‌انگیز همراه تعاملی با حیوانات شگفت‌انگیز و متنوع را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید شیرها، زرافه‌ها، کرگدن‌ها، اسب‌های آبی، آهوها و سایر حیوانات را در این مکان ببینید.
این جاذبه فصلی یکی از پرطرفدارترین و ارزان‌ترین مکان‌ها برای بازدید در دبی است و بچه‌ها به اندازه بزرگسالان از آن لذت خواهند برد!
مکان:
این پارک در حاشیه دبی نزدیک الورقا 5 واقع شده است، اما محیط آن‌جا برای حیوانات بسیار مناسب است.
هزینه ورودی:
– بزرگسالان: 50 درهم
– کودکان: 20 درهم
 ساعات کاری:
– 9 صبح تا 5 عصر، تمام هفته
– هر ساله از سپتامبر برای فصل جدید باز می‌شود.

۴. پارک ساحلی الممزر:

آماده یک روز ساحلی زیبا هستید؟ پارک ساحلی الممزر تمامی ویژگی‌های لازم را دارد، از جمله این‌که یکی از برترین جاذبه‌های اقتصادی و تفریحی دبی است.بی‌تردید و بی‌شک یکی از زیباترین مکان‌های شهر با فضاهای باز ساحلی بسیار وسیع و آب‌های زلال است که آن را برای استراحت و آرامش مناسب می‌کند. همچنین می‌توانید از فعالیت‌های مختلفی مانند ورزش‌های آبی، باربیکیو و دوچرخه‌سواری بهره ببرید.
 مکان:
این پارک در خیابان ساحلی الممزر، شمال بندر الحمریه، در محله الممزر دبی قرار دارد.
 هزینه ورودی:
– بزرگسالان و کودکان: 5 درهم برای هر نفر
– افراد ناتوان و کودکان زیر 2 سال: رایگان
 ساعات کاری:
– 8 صبح تا 10 شب، تمام هفته

۵. موزه اتحاد (Etihad Museum):

علاقه‌مندان به تاریخ این مکان را بسیار دوست خواهند داشت. این‌جا جایی هست که می‌توانید همه‌ی اطلاعات را درباره امارات و چگونگی شکل‌گیری آن به دست آورید. بسیاری از حقایق و فکت‌های شگفت‌انگیز به شکل فیلم‌ها و تصاویر برای کشف شما در دسترس هستند!
همچنین یک کتابخانه و مرکز آموزشی در این محل وجود دارد که یکی از مکان‌های مقرون‌به‌صرفه‌ و اقتصادی است، در دبی (نزدیک به دبی مارینا) که باید حتما از آن دیدن کنید.
 مکان:
موزه در خیابان 1 جمیرا، دبی واقع شده است.
 هزینه ورودی:
– بزرگسالان: 25 درهم
– گروه‌ها: 20 درهم
– دانشجویان: 10 درهم
– افراد ناتوان و کودکان: رایگان

 ساعات کاری:
– 10 صبح تا 8 شب، تمام هفته

 

 

 

منبع: مجله خبری کیوسک دبی